.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهرمی:دیگر وزیر احمدی‌نژاد نمی‌شوم

محمد جهرمی، وزیر کار دولت نهم، با انتقاد شدید از سیستم بانکی و وزارت صنایع این دو دستگاه را مسئول اصلی بدهی‌های معوقه دانست.

جهرمی در گفتگو با ویژه‌نامه نوروزی صنعت و توسعه گفت: «وقتي مي‌دانيم تا 10 سال آينده كشور نياز به سيمان بيش از 100 ميليون تن ندارد و موافقت اصولي را تا 130 ميليون تن مي‌دهند، نشان مي‌دهد نه وزارت صنايع دقت مي‌كند و نه سيستم بانكي با توجه به اطلاعات آينده تصميم مي‌گيرد. همين الان با توجه به ركود بخش ساختمان و صادرات آيا در بخش سيمان مي‌توان گفت بدهي كارخانه‌هاي سيمان كه ارز و ريال گرفته‌اند، برگشت داده مي‌شود؟

مقصر اصلي را چه در دولت فعلي و چه در دولت قبل در موافقت‌هاي اصولي بي‌مورد وزارت صنايع مي‌دانم. بخش ديگر كه گرفتاري ايجاد كرده جانمايي كارخانه‌ها است. كارخانه‌اي مثل فولاد را به جايي مي‌بريد كه نه مواد اوليه دارد و نه توليد او به درد آن منطقه مي‌خورد و مشكل ايجاد مي‌كند. اگر قرار است كارخانه‌اي ايجاد شود بايد جانمايي‌ها درست باشد.

هرچه فرصت‌هاي شغلي داشته باشيد اما واردات بي‌رويه باشد همين شغل‌هاي موجود هم از دست بدهيد. من براي واردات بي‌رويه بارها تذكر جدي داده‌ام. احساس مي‌كنم كه كسي به‌عنوان متولي اشتغال اين تذكر را بدهد زيرا وزارت صنايع و كشاورزي احساس نمي‌كنند كه متولي توليد است.»

وزیر کار درباره ورود خود به دولت نهم و ادامه حضور خود در دولت دهم گفت: «من اصلا نمي‌خواستم در دولت آقاي احمدي‌نژاد حضور پيدا كنم.

* دلايل شما براي اين عدم حضور چه بود؟

من با فشار و حتي درخواست خود آقاي احمدي‌نژاد كه اصرار داشت وارد كابينه نهم شدم. حتي شروطي هم گذاشتم. آيا شما شنيده‌ايد كه من خودم را براي انتخابات رياست‌جمهوري كانديدا مي‌كنم؟ ديگران احساس مي‌كنند. زيرا كسي كه بار سنگين مسووليت را بشناسد هيچ‌وقت زيربار مسووليت نمي‌رود.

* اگر خرداد 88 نتيجه انتخابات اين باشد كه آقاي احمدي‌نژاد مجددا رئيس‌جمهور شوند آيا حاضريد دوباره وزير ايشان باشيد؟

من اشاره كردم كه حاضر نيستم اين نوع مسووليت سنگين را دوباره بپذيرم.»

وی درباره به کارگیری علی کردان در وزارت کار گفت: «ايشان به توصيه افراد با من در فني و حرفه‌اي همكار شدند و زماني كه بنده احساس كردم مشكلاتي هست ديگر همكاري با ايشان نداشتم. از كساني بودم كه اصرار مي‌كردم ايشان يا در دولت حضور پيدا نكند يا استعفا بدهد.»

جهرمی در رابطه با برکناری خود از استانداری فارس در دولت خاتمی گفت: «اولين كسي بودم كه از دولت دوم خرداد كنار گذاشته شد. گويا كه من عنصر نامطلوبي بودم.

* اولين استاندار شما بوديد؟

بله. حتي اجازه ندادند كه مرخصي‌ام تمام شود. بنده در سفر مشهد بودم. اوايل شهريور بود و دولت آقاي خاتمي تازه راي اعتماد از مجلس گرفته بود. كمتر از يك هفته بود كه آقاي نوري بار دوم، وزير كشور شده بود. آقاي تاج‌زاده هم هنوز دو روز نبود كه منصوب ايشان شده بود به من زنگ زدند كه به هر ترتيب سفرم را لغو كنم. حتي به بنده اطلاع ندادند كه در هيات دولت قرار است كس ديگري به‌جاي بنده انتخاب شود. بعد از اينكه انتخاب شده بود به بنده گفتند سفرتان را لغو كنيد به هر ترتيب شده براي توديع و معارفه به فارس برگرديد.»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.